Mashad, Noghondar, Winter 87/09
Doors : whis*key, mystic and men
آیا در عکاسی فاینآرت، پروداکتیویته و راندمان کاری اهمیت دارد؟
آنچه از این نوع عکاسی در نظر میآید، کار دقیق و طولانی بر روی تک تک عکسها است. این جنبه در عکاسی دیجیتال نیز به قوت خود باقیاست و شاید عمیقترو جدی تر هم شده است. اما آنچه تغییر کرده است، حجم تولید است چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ اندازه کلی فضای اشغال شده در آرشیو. بنابراین فکر میکنم، در عین حفظ آن دقت و ظرافت کار، هنرمند دیجیتال باید اصول کار را به گونه ای بداند که اولا بتواند زمان کمتری را به فرآیندهای حاشیهای کار اختصاص دهد و ثانیا بیشترین تعداد عکس قابل قبول را از آرشیو خود تولید کند. تاکید من بر روی کلمه تولید در فرآیندهای عکاسی، حتی در شاخه ای مانند فاینآرت، عمدی است تا تاکید کنم که بدون دانستن اصول تولید در عکاسی دیجیتال، وقت و سرمایه صاحباثر براحتی به هدر خواهد رفت
آنچه از این نوع عکاسی در نظر میآید، کار دقیق و طولانی بر روی تک تک عکسها است. این جنبه در عکاسی دیجیتال نیز به قوت خود باقیاست و شاید عمیقترو جدی تر هم شده است. اما آنچه تغییر کرده است، حجم تولید است چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ اندازه کلی فضای اشغال شده در آرشیو. بنابراین فکر میکنم، در عین حفظ آن دقت و ظرافت کار، هنرمند دیجیتال باید اصول کار را به گونه ای بداند که اولا بتواند زمان کمتری را به فرآیندهای حاشیهای کار اختصاص دهد و ثانیا بیشترین تعداد عکس قابل قبول را از آرشیو خود تولید کند. تاکید من بر روی کلمه تولید در فرآیندهای عکاسی، حتی در شاخه ای مانند فاینآرت، عمدی است تا تاکید کنم که بدون دانستن اصول تولید در عکاسی دیجیتال، وقت و سرمایه صاحباثر براحتی به هدر خواهد رفت